Nivelul Dunării a început să scadă

| 7 martie 2012 | Vizite: 7.186 | 0 Comentarii

Nivelul Dunării a început să scadă Galatipenet.ro  300x200 Nivelul Dunării a început să scadăIeri a fost prima zi – după mai multe, consecutive,  când nivelul a crescut constant – în care Dunărea a dat puţin înapoi; conform măsurătorilor AFDJ, ieri dimineaţă fluviul măsura la Galaţi 487 de cm, cu 4 cm mai puţin decât luni dimineaţă. Scăderea – chiar şi aşa, mică – ar putea fi datorată faptului că a crescut gradul de curgere a sloiurilor pe cele două canale de “deversare” către Marea Neagră, Sulina (50 la sută) şi Chilia (20 la sută). În continuare rămâne pod de gheaţă în zona Cotul Pisicii, acolo unde navele AFDJ Perseus, Hercules, Gheorghieni şi Grozavu intenţionează să ajungă pentru a sparge gheaţa. 

Potrivit purtătortului de cuvânt al ISU Galaţi, căpitan Eugen Chiriţă, din cauza creşterii nivelului fluviului Dunărea, şi a fenomenului de remuu creat pe râul Prut,  se menţin în faza I de apărare digul de apărare al incintei Brateşul de Jos şi digul Bădălan.

Absenţa sloiurilor mari de pe canalul navigabil a făcut posibilă şi ieri traversarea cu bacul a autovehiculelor, însă nivelul crescut al Dunării a ridicat alte probleme. Maşinile, în special cele cu garda joasă, au avut dificultăţi în a urca şi coborî de pe bac, trecând printr-o adevărată baltă. Pe faleza inferioară, zece angajaţi ai SC Gospodărire Urbană se munceau să tragă la mal componentele pontonului de ambarcaţiuni afectat de sloiuri.

“Am închiriat o şalupă şi le tragem pe mal cu un tractor, sunt extrem de grele”, a explicat şeful societăţii, Eduard Grosu, precizând că încă nu s-au estimat pierderile, dar că pontonul este afectat serios.  

“Din maşină, am avut impresia că Dunărea nu curge, că bălteşte. Dacă stai pe loc remarci că nu e chiar aşa, dar viteza de deplasare a sloiurilor pare mult mai mică decât în mod obişnuit”, ne-a spus, ieri, un şofer care îşi oprise maşina pe Faleza Dunării şi privea către fluviu de la “Fructul Soarelui”. Într-adevăr, la iluzia optică contribuiau cu succes şi o navă, ancorată, pe mijlocul Dunării, dar şi apa întinsă şi “curată” de sloiuri, căci bucăţile de gheaţă erau foarte rare şi mici. În schimb, viteza de curgere a sloiurilor era mult mai mare după Palatul Navigaţiei, către Şantierul Naval.

Sursa: viata-libera.ro

Alţi vizitatori au ajuns la acest articol căutând:


Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Asociat categoriei: Local

Comentariu TĂU contează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Citeşte şi:close